2013. október 16., szerda

Gulyásleves - hogy ne felejtsem el újra :)

Tudni kell rólam, hogy az alap kajákat csak és kizárólag anyukám receptje alapján vagyok hajlandó megfőzni. Egy gond van csak ezzel, sosem örökítem meg őket, mivel alap ételek, mit rakosgassam fel blogra őket. Viszont mindig jön a röhejes szituáció, miszerint a hozzávalók megvásárlása előtt megkérdezem a hús fajtáját, felhívom őt az elkészítés előtt, és szerintem már cirka tízszer kérdeztem meg az összes ilyen recept elkészítéséről...
Elegem lett ebből, mai nappal egy új választható címkém lesz: "ahogy Anyu csinálja".

Az első ilyen recept a gulyásleves:

Hozzávalók:
70 dkg marhalábszár, 1 dl olaj/2 kanál kacsazsír, 1 vöröshagyma, só, bors, pirospaprika, kömény, piros arany, erős paprika őrlemény, 6 db közepes sárgarépa, 3 fehér répa, 1 közepes zeller, zeller zöld, 3-4 szem krumpli, 1 dl paradicsomlé, csipetke (1 tojás, só, liszt)

A marhalábszárat és a vöröshagymát apró kockákra darabolom. Zsiradékon a hagymát üvegesre párolom, sózom, borsozom, lehúzom a tűzről és pirospaprikával meghintem. A hús kockákat rádobom, mehet vissza a tűzre és lepirítom. Köménnyel ízesítem, felöntöm annyi vízzel, ami éppen ellepi, majd piros aranyat és darált paprikát teszek rá. (piros arany természetesen házi). Hagyom a húst majdnem készre puhulni. Ez alatt a zöldségeket megtisztítom és kis darabokra vágom, majd amikor a hús már majdnem puha, a zöldségeket a krumpli kivételével beleteszem és felöntöm vízzel. A krumplit 10-15 perc múlva beleteszem, mehet a zeller zöld is mellé.
Elkészítem a csipetkét: a tojást felverem, sózom és a lisztet folyamatosan adagolva eldolgozom benne. Kemény állagú tésztát kell kapnunk.
Amikor megfőttek a zöldségek, a csipetkét bele szaggatom/csipkedem, és felforralom a levest. A paradicsomlevet a végén beleöntöm, hagyom még kicsit forrni és kész :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése