2013. október 16., szerda

Bagett - sima - rozslisztes

                                         


Ma van a kenyér világnapja. Ennek tiszteletére a legtöbb gasztroblogger sütött ma valami finom pékárut. Én is így tettem, egy vasárnap már kipróbált receptet alakítottam át párom kérésére rozsosra.

Az alapot megint Ágitól csentem, minden bevált eddig, amit Tőle próbáltam ki, így most is biztos voltam a sikerben.

Mivel mindkét verziót elkészítettem már, így mind a kettő hozzávalóit leírom:

Finomlisztes:
Hozzávalók:
200 g finomliszt, 250 g víz (normál hőmérsékletű), 20 g friss élesztő, 1 mk cukor
50 g natúr joghurt, 150 g víz, 5 g friss élesztő, 2 tk só, 600 g finomliszt.


Rozslisztes:
A hozzávalók annyiban változtak, hogy a 600 g finomlisztet fele arányban lecseréltem rozslisztre, és raktam még bele 10 dkg magkeveréket (lenmag, szotyi, szezám) .

Tálba szitálom a 200 g lisztet, belemorzsolom a 20 g élesztőt, a cukrot és a vizet hozzáadom, alaposan kikeverem, majd lefedve 1 órát hagyom kelni. Habosra kell kelnie. 
Az élesztős keverékbe beledolgozom a többi hozzávalót és ruganyosra dagasztom. Hagyom 15 percet állni, majd kézzel átgyúrom és egy tállal lefedve duplájára kelesztem.
Amikor megkelt, ismét átgyúrom és négy felé osztom. Egyesével oválisra nyújtom őket, majd a hosszanti oldalról indulva feltekerem őket. 
Sütőpapírral bélelt tepsire rakom őket egyesével úgy, hogy a sütőpapírt közéjük húzom, hogy ne süljenek össze. Amennyiben valakinek van bagett sütője, úgy egyszerűbb, hiszen csak abba kell betennie.
A sütőbe rakás előtt kis vágásokat ejtek a bagetteken. Célszerű még 10 perccel a sütés előtt megtenni, hogy tovább tudjon kelni a tészta.



Duplájára hagyom őket kelni, majd a még hideg tepsibe rakom, 200 fokra állítom a sütőt, vizet rakok az aljára és 30 perc alatt készre sütöm őket.



Megjegyzéseim a későbbi felhasználásra:
- a sima lisztes verziónál elegendő a fél adag, ha átlagos napokra sütöm.
- a teljes adagból ne nagy bagetteket csináljak, hanem 8 felé osztva mini bagettek készüljenek, így jobban fel tudjuk használni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése