2013. augusztus 4., vasárnap

Krumplileves krumpligombóccal



Aki eddig nem tette, ajánlom, hogy figyelje a Kifőztük menü ajánlóját. A szerkesztők az összes blogger tag receptjeiből válogatva állítják össze naponta. Lehet belőle mazsolázni, én is ezt tettem múlt héten, így két hétig nincs gondom a menüsorunkkal. :)

Hétvégére ezt a finom, húsmentes ám mégis tartalmas levest választottam.
Sok zöldség, krumpligombóc :)

Hozzávalók:
gombóchoz: 50 dkg krumpli, 5 evőkanál liszt, 1 tojás, só, bors, szerecsendió,
leveshez: 50 dkg gomba, 2 sárgarépa, 1 gyökér, 1 fej vöröshagyma, 1 csokor petrezselyem, 1 teáskanál pirospaprika, 3 evőkanál olaj, só, bors.

A krumplit felkockázva sós vízben puhára főzöm, a főzővizet félrerakva leöntöm róla. A főtt krumplit összetöröm, belekeverem a szerecsendiót, sót, és borsot, majd félrerakom.
A gombát, a sárgarépát és a gyökeret megpucolom és felkarikázom, aztán az olajon megfuttatom őket 2-3 percig. Sózom, borsozom és a pirospaprikával meghintem. A krumpli főzőlevét vízzel kiegészítem másfél literre, majd ezzel felöntöm a zöldségeket, belerakom az egész fej hagymát és a megmosott petrezselyem 3/4-ét. (a maradékot félrerakom a gombóchoz). Puhára főzöm a zöldségeket.
Közben a gombócot összedolgozom a tojással és a liszttel, valamint a maradék petrezselyemzölddel. Amikor a zöldségek megpuhultak, diónyi kis gombócokat szaggatok a forró levesbe.
Amikor a gombócok a leves tetejére feljöttek, készen van a leves.

Tálaláskor friss petrezselyemmel és tejföllel is lehet tálalni, mi most ezek nélkül ettük.


Forrás: kifoztuk.hu

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése