2013. augusztus 25., vasárnap

Alap piskóta



Sokáig mumus volt számomra a piskótatészta sütése. Sosem sikerült magasra, szalonnás volt a közepe, stb. stb.

Mivel egy nagyobb vállalkozásba kezdtem július közepén, így mindenképpen kellett egy tuti piskóta recept. Amit meg is kaptam egy aktív tortázós ismerőstől. Reni mindig ezt használja, és azért neki a heti minimum 1 tortájával van hitele nálam :)


Alap piskóta hozzávalók:

6 tojásfehérje, 6 tojássárgája, 6 evőkanál cukor, , 6 evőkanál liszt, 6 tojásfehérjénként 1 evőkanál víz, 1 sütőpor, 1 csipet só.

A tojásfehérjéket felverem a vízzel és a csipet sóval. Először lassabb fokozaton, aztán ahogy keményedik, úgy magasabb fokozaton. Fontos, addig kell verni, amíg nem lesz szép fényes. Amikor a fehérje már tökéletes, beledolgozom a cukrot, majd a felvert tojássárgákat egyesével beledolgozom. 
A lisztet összedolgozom a sütőporral és fakanálra/szilikonlapátra váltva körkörös mozdulatokkal apránként beledolgozom a tojásos masszába.Óvatosan kell ezt csinálni, hogy ne törjön meg a hab. A körkörös mozdulatokat egy irányba folyamatosan. Bevallom én eleinte ettől féltem a legjobban, de a harmadiknál már tökéletesen tudtam csinálni.


Amennyiben kakaós piskótával szeretnél dolgozni (én is ezt tettem legutóbbi tortám esetében), a 6 evőkanál lisztnél 2 evőkanál helyett ugyanennyi keserű kakaó port tegyél bele (4 evőkanál liszt + 2 evőkanál kakaópor).

Előre melegített 160-170 fokos sütőben tűpróbáig sütöm.


Fontos, amíg nem emelkedett fel, ne nyitogasd a sütő ajtaját, mert összeesik.

2 megjegyzés:

  1. Én is ezt a receptet kaptam és géppel keverem, ahogy javasolta aki adta, és én a lisztet is keverve adom hozzá, és csodaszép lesz a piskóta tészta. Keverem az egészet géppel és egyből a keverő tálból megy a formába, majd a sütőbe.

    VálaszTörlés
  2. Szia Neduddgi!
    Örülök, hogy Neked is bevált :)
    Üdv, Hugi

    VálaszTörlés