2012. szeptember 8., szombat

Egy cukkini két élete




Tudom, régen írtam utoljára. Nem is értem, hogy nálam miért a nyár a legsűrűbb, de sajnos így van.

Sok-sok tréning, üzletköltözés, új emberek felvétele, betanítása. Ezek voltak a benti plusz elfoglaltságaim.
Füvesítéssel való folyamatos próbálkozás, padlizsán, zeller, paradicsom, paprika, tök, cukkini, paprika, eper. Ezek az itthoni tevékenykedéseim. 

Jövőre biztos, hogy sok mindent máshogy fogunk csinálni. Hamarabb kezdjük el a kertben a ténykedést, nagyobb területen fogunk ültetni. Ami idén kimaradt, az most lesz. Répa, gyökér, spenót, sárgaborsó. Idén is azt volt csupán a gond, hogy nem szerveztük meg előre, mit mikor hova ültetünk.

Amit nagyon élveztem ebben a nyárban az az, hogy kis ízelítőt kaptunk abból, hogy milyen a saját magunk termelte zöldségeket enni. Amikor az első lecsó elkészült a paradicsomunkból és a paprikánkból, leírhatatlan érzés kerített hatalmába. 

Később célom, hogy nyár elejétől el tudjuk látni magunkat a fontosabb zöldségekkel a kertünkből.

A cukkini a legkedvesebb zöldségem, szeretem a belőle készült leveseket, tésztákat, töltötteket. Minap felfedeztük, hogy van egy kis partizán cukkinink. Az egyik inda átszabadult a szomszédba, ott megtett két métert a tuják mögött, vagy visszaszökött a mi oldalunkra a kerítésen keresztül, és ott nőtt egy szép darab zöldség. Ebből a cukkiniből csináltam meg az alábbi receptet:

A Nosaltyn találtam, ott is sokan dicsérik, és én is azt tudom mondani: kőmégíze van :)))

Hozzávalók:
1 közepes cukkini, 2-3dl tejszín, 3ek olívaolaj, 20dkg bacon, 35dkg spagetti, 20dkg gomba, 4 gerezd fokhagyma, 1 marék reszelt parmezánsajt, 1 tojássárgája, petrezselyem, só, bors.


A tésztát megfőzöm, addig elkészítem a cukkinit.

A cukkinit megmosom majd legyalulom. A kockára vágott bacont az olíván megpárolom, majd mehet rá a szeletekre vágott gomba és a legyalult zöldség. Fűszerezem és tovább párolom őket. 
Ezalatt elkészítem a szószt. A tejszínt a tojással, sóval, borssal, reszelt parmezánnal összekeverem.
Amikor a cukkinis alap kész, összekeverem a kifőtt tésztával, majd lehúzom a tűzről és összekeverem a szósszal. Ezt már nem kell összefőzni, éppen elég forró a tészta és a cukkinis alap.
Aprított petrezselyemmel összekeverem, reszelt parmezánnal megszórom és tálalom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése