2012. október 13., szombat

Házi mosógél


Sokan tudjátok rólam, hogy nem használok vegyszereket. Takarításnál és mosásnál teljes mértékig száműzni tudtam már a felesleges vegyi anyagokat, célom, hogy a kozmetikumok terén is teljesen leredukáljam azokat. Itt azért már közbeszól az is, hogy egy testápolóhoz, krémhez sokkal több utánajárás van a hozzávalókhoz, de ezt is meg fogom oldani. Jelen pillanatban úgy működik ez nálam, hogy ha valami elfogy, akkor abból már nem veszek újra, hanem helyettesítem egy vegyszermentes verzióval.

Ezt a fajta mosógélt Maimóninál találtam, most csináltam másodjára. 3 tesztelő kapott belőle, egy visszajelzést kaptam. Anyu szerint nagyon jól kihozza a fehérekből a foltokat és el is használta gyorsan azt az 1 literes adagot, amit csináltam neki. Én is elégedett vagyok a hatásával, a makacsabb foltok esetén egy áztatás és nincs folt :))

Szoktam még mosódióval is mosni, de azt például nem szeretem kötöttekre és finomabb anyagokra használni, így ezt a gélt használom olyankor is.

Hozzávalók:
6 dkg mosószappan, 30 dkg mosószóda, 2,5 l víz

A vizet felforralom. A mosószappant lereszelem és egy edénybe rakom, felengedem annyi vízzel, amennyi pont ellepi. Folyamatos keverés mellett összefőzöm. Ez nagyjából 5 perc.
Amikor a víz felforrt, beleöntöm egy lavórba, hozzáadom a mosószódát és a mosószappanos keveréket, és alaposan összekeverem. Kicsit hagyom pihenni, majd botmixerrel összedolgozom. 
Üvegekbe porciózom.

Használat előtt fel kell rázni. Egy adag nagyjából 125ml.

És akkor, ha nem a környezettudatosság oldaláról nézzük, hanem szigorúan anyagi oldalról, hiszen ez sem elhanyagolható manapság:
30 dkg mosószóda: 150 Ft
6 dkg mosószappan: 100 Ft
Tehát 250 Ft-ból van nagyjából 2 l mosógél, ami 18 mosásra elegendő. 
Ezzel összevetve: rákerestem egy noname mosógélre, ott a 4,5l-es verzió 2400Ft. Tehát ha ezt az árat osztanám vissza 18 adagos verzióra, akkor 998Ft-ra jönne ki. És itt nem egy ismert, sokak által használt mosógélről van szó. 

6 megjegyzés:

  1. Testápolóra, arckrémre egy csodálatos variáció: gyógyszertárakban kapni minden-mentes natúr krémet (sem tartósító, sem illatanyag, sem bármilyen aroma, se semmi egyéb nincs benne). Ennek 100 grammjához kell keverni 30 ml argán olajat (pl. Pödör terméke, 100% argán olaj). Egészen fantasztikus krém!!! Mivel nincs benne semmilyen tartósító hűtőben kell tárolni és jó, ha nem nyúlkálunk bele kézzel (hanem pl. egy műanyag spatulát lehet használni). Az olaj nem túl olcsó, de ha megnézed, a kereskedelmi cuccok mennyi felesleges adalékot tartalmaznak és milyen kevés hatóanyagot, akkor ennek minden grammja megéri! Én hónapok óta használom és gyönyörű lett tőle a bőröm.
    Zizu

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A gyógyszertári krémnek mi az alapja? Paraffin olaj. Kőolaj. Műanyag. Jobban jársz ha veszel 10 deka sheavajat vagy kakaóvajat, és azt kevered el olajjal :))

      Törlés
  2. A mosását már teljesen átalakítottam ökora. Most a takarításon vagyok rajta. Mivel szeretem a spriccelős fürdőszobatakarítást. Ehhez kell egy vízkőoldó és egy zsíroldó. Ezt úgy oldottam meg, hogy feloldottam 2 ek. citromsavat 2 dl forróvízben és hozzáadtam 2 ek Frosch (meglehetősen öko) semleges tisztítót. beletöltöttem a kiürült tisztítós flakonomba és felengedtem annyi langyos vízzel, hogy teli legyen az üveg (500 ml). Párszor fejreállítottam, hogy összekeveredjen. Ezt használom a WC-re, mosdókagylóra és kádra. Remekül leviszi a vízkövet és zsírtalanít. Valamint meglehetősen biológiai. Még valami, ha nagyon vízköves a csap és környéke: egy konyhai törlőt vagy többet benedvesítek és szórok rá vékonyan citromsavat, majd körbetekerem a kérdéses helyet és így hagyom 1 órát hatni. Megnézem és ha kell, még hagyom tovább. Utána langyos vízzel lemosom és újra csillog-villog minden. :-))

    VálaszTörlés
  3. Gionetta!
    Nagyon szépen köszönöm a tanácsot.
    Ezt elmentem, megfogadom a tanácsod, és kipróbálom.

    Zizu!
    A testápoló tanácsodat megfogadom. Már intézem is magamnak a hozzávalókat. :)

    VálaszTörlés
  4. Remélem az arckrém neked is beválik!
    Gionetta receptjét pedig én is kipróbálom! :)
    Zizu

    VálaszTörlés
  5. Vidd kedves Zizu, ma is nagyon jó eredményeket értem el, pedig igen ronda volt a fürdő már. Rettentően kemény a vizünk.

    Várom a tapasztalataid Hugi! Nagyon kíváncsi vagyok!

    VálaszTörlés