2011. július 10., vasárnap

Sárgabarack krémleves


Itt a sárgabarack szezon, van már számos üveg lekvár belőle, és ma kaptam még apuéktól 5kilónyit, szíves felhasználásra :))) (A fájukon szerintem még vagy 50kiló lehet..., szegény apu, mire azt leszedi...)

Elterveztem, hogy egy kis levest csinálok, és lesz majd sárgabarackos gombóc is, és persze viszek a szomszédoknak is belőle.

Ezt a receptet Illeskrisztikénél találtam. Régóta mentegem a receptjeit, még nőklapjakafés időszakomban kezdődött, és azóta sem álltam le róla. Ajánlom, nézzétek meg az oldalát, nagyon ügyes csajszi.

Akkor jöjjön a recept:

Hozzávalók 4 személyre
1/2 kg sárgabarack, 1 vaníliás cukor, víz, 2-3 evőkanál cukor/édesítő, 3dl tejszín, fahéj, 1ek liszt/keményítő.


A sárgabarackokat kimagozom, és felezve felrakom annyi vízzel főni, amennyi épp ellepi. A kétféle cukorral ízesítem. Amíg felforr, 2dl tejszínt összekeverek liszttel/keményítővel. Forrás után a gyümölcsöket botmixerrel pürésítem, majd behabarom a tejszínnel. Ha kell, utána ízesítem.



Kicsit hűlni hagyom. Tálalás előtt a maradék tejszínt felverem cukorral és fahéjjal, majd kis galuskákat formázva a levessel tálalom.

1 megjegyzés:

  1. Akkor itt is kommentelem: isteni finom lett, mindenkinek ízlett - alig győztem kivárni, hogy meghűljön... :)Köszi, T. Éva

    VálaszTörlés